Dalarna

känns som att sommaren nästan är över...
Vi har varit och besökt Sveriges största fäbod
en som inte säljer dalahästar,antikt o kuriosa
där det inte finns en servering och mat
här va de ända som såldes, smör,ost eller messmör
och de va nog dagsfärskt...
en lång pinne va bra oxå då korna inte va vana vid människor...
jätte charmigt, rekomenderas alla som vill backa tiden...

Idag har vi varit och hälsat på Tomten i Gesunda
va första gången jag var där, Clara tyckte liksom Tuva att de va fantastiskt
jag också helt såld på dessa charmiga hus och kurbitsmålningar
(önskar jag hade lärt de av min farfar men nej..)
Tuva ramlade ner och skrämde skiten ur oss andra i en slags lekpark
men allt gick bra
sen har vi varit i Tällberg och de är den vackraste platsen i Sverige med bebygelse
om man tar sig hela vägen upp till Hotell Långbers längs Vår herres gattu....
bara namnet på vägen de för gulligt....

ja och nu sitter vi på hotellet och dricker lite vin i morrn ska vi hem igen
jag börjar jobba kl 15

köpte faktiskt julkulor hos Tomten(kunde inte motstå dessa enormt vackra)bilder kommer senare
vi har badat i hotell poolen också men de va ingen hit
i ena änden va de1,5 m och i den andra 1,8......
Tuva ramlade ner från sin säng oxså 2ggr inatt vi får se hur de går nu
jag fick lägga ett tjockt täcke under henne

Passerade Rättvik lite snabbt i utkanten, ringde Tobbe som hålls där nu i en vecka
hur mycke raggare som helst och fina bilar
Classic car Weekend dom hade haft crusing igår
-körde du? eller va du packad?
-ingen körde....tror jag...
ingen mening föra en diskussion me honom...
han lät glad trots att husvagnen möglade och läckte in vatten
valianten läckte också...

nu ärde blöjbyte...tjingeling så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0