sådär ja

Har nu klarat av en helg oxå på gården
passar mig som handsken, detta jobb
trode inte jag skulle trivas som på baren
men...alla e väldigt trevliga och roliga och jag hittar runt nu
allt e lugnt...

I morrn fyller lilla barnbarnet 4 år helt otroligt va tiden går fort
sommaren har srungit i väg och änderna har börjat flyga söderöver igen
Hösten som jag inte ville ha (trots att ja gillar den normalt) har kommit xtremt snabbt
15 sept....11sept hade varit mer passande
då terrorattackerna ägde rum
då Anna Lindh dog efter en attack mot henne
då Imperiet gjorde sin sista spelning
ja mycke skit har hänt detta magiska datum

för mig är de tragiskt
att baren avvecklas...
tror nog ingen vet hur de känns, ja förutom dom som jobbat på samma arbetsplats i 28 år och som ofrivilligt fått kicken.... vi har ju sett i tv hur dom gråtit ut utanför grindarna på sin arbetsplats
så precis så är det till o från skillnad är att ingen kommer köpa upp stället och utöka...
perioder av gråt sömnsvårigheter obalans depression och illska
kan mycke, mycke väl förstå att de kan gå så långt att man vill ta sitt liv

ingen ska kunna säga att så illa är de väl inte
för ingen kan någonsin känna en annans känslor
nu tillhör jag tack och lov inte den skaran
men jag vill uppmärksamma att den finns..i verkliga livet här ibland oss
deppression light...hör jag nog till

illska är nog min grej just nu tyvärr
att inte veta vad som ska hända
gör mig otroligt frustrerad

att cykla gör att tankarna skingras för ett tag
och jag blir något sånär skick för mina närmaste

jag vill bläddra livet några månader framåt helst...
så jag kanske har stabilare tänk

tycker att ledningen tar alldeles för lättsamt på allt detta
eller så är de också lite skakade av att detta verkligen händer
vägen läggs om varesig vi vill eller inte
hummelsta specialen kommer att bli ett minne blott

gud va trist stämmning de vart nu då :(

Tycker ni ska titta in på bloggen Brunbjörnens kraft.se
och "en epok går i graven"

för övrigt så är det Hummelsta baren som är tävlingens svar i veckans Ena- håbo tidning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0