semester jobbat

Min första semester vecka äro slut..
Jobbat vareviga dag har haft otroligt lärorikt på åsunda
och helgen har jag tillbringat på baren
Redan när ja kom 20 min i 7 kom dom likt drakar på jakt efter sitt byte..
-fritösen är trasig vi har inte fått ut oljan och gjort rent den
-mmmhm..(för tidigt för sånt) jag vill ha min kaffe först...
-ja de e stopp av nå slag så vi tog tevatten för att lösa proppen
KLARVAKEN
-tevatten??  häll aldrig vatten på olja det exploderar ju, skitfarligt!!!
som tur va hade oljan svalnat något och inget hände

Rachel undrade vem av oss som ville ha köket hon el jag...DU sa jag
jag vill ha kina buffe sa jag :) hon är ju ändå till hälften kines/malaysian???ja nått sånt
vi drog igång ugnarna då vi upptäckte att bara en funkade
-skit de här blir inte lätt, säger hon..och jag insåg att jag valt rätt
chefens man kom o fixade fritösen under dagen så något funkade ändå
då slutade diskmaskinen funka
och sen så small de i kokmaskinen vi har
-de bara small sa Rachel
-fan fan...

jag va å fixa proppen, men de small igen..
då gick vi till pappers förådet och tog ett allvarligt snack me Lars (gamla döda chefen han håller mest till där)
- fan Lars sa jag, du skrämmer tjejerna och nån kan göra illa sig tillslut nu får du ge dig
vi hoppas han lyssnade ;)

nu har jag och familjen varit och firat min pappa som fyller år idag, 64 blev han
sen har jag tokcykla en mountainbike sväng på åsen och nu helt färdig sitter jag alltså här
3 veckor kvar av semestern...
när allt detta tragglande i ovisshet är över då ska jag ta semester i gen på riktigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0