Årets julkalender

har ni sett nåt av den?
just i år heter den "Hotell gyllene knorren"

handlingen kortfattat så långt är följande:
en pappa o mamma köper tilsammans m barnen ett hotell
billigt..
och upptäcker när dom ska handla att affären lagts ned
och tanten som äger affären säger
-undrar va för några som köpt hotellet
kommer ju inte en kotte dit nu när nya motorvägen öppnats......

på nåt märkligt vis känns de skrämmande bekant

varje dag jag åker till jobbet passerar jag något som var hjärtat i byn
där pulsen va skyhög
vimmlandet ville aldrig ta slut
trycket va högt

märkligt va fort de går
man kanske ska tänka på de rent allmänt
att sakta ner lite i livet
för om trycket blir för högt och allt snurrar för fort
tjopp säger de och allt e över på en kort sekund

ni vet man ställer undan tofflorna
kastar in handduken
man tar ner skylten....
och ljuset släcks

för övrigt kan jag bara inte sluta gilla sean banan
de är lätt humor på mitt vis -hallå där kött o blåbär
Cirkus möller gillar jag,dom hackar på kunga huset och jag gillar ju kungen o hans lilla familj
men kan ändå inte låta bli att gapskratta när dom visar upp kungens julkort
(med en riktigt VIT jul)

i går va jag in o handla, träffade min barndomsvän
vi ses väl kan hända vart tredje år i affärn
och vi är skitdåliga på att ha kontakt
men när vi ses vet vi ändå att vi kan prata om allt
inga år har gått sen sist...
så ska de va


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0