Sofia Elisabet`s födelse

Fick ett diskret inlägg på mejlen, o här är svaret.
Vaknar kl 03.00 det är Tisdagen 8/4 1986
Pappa( morfar) skjutsar till akkis kommer dit 10.45
Kl 12.15 går vattnethar sammandragningaro börjar små krysta
De försöker få mig att använda lustgasen den gör mig spy färdig o
jag kör på utan bedövning, allt flyter på bra o kl14.07
föds en liten flicka i framstupa-kronbjudning(låter som om man bjudit in  nå kungligt:) )
klippt höger. Jag yttrar de magiska orden -detta kan man göra om varje vecka.. ??
14.15 moderkaka kommer o klippet sys 3 innre o 3 yttre stygn
Sen blir vi ensamma i 2 tim, du va så söt 3120gr 49 lång
Din temp  vart lite låg o dom tog i väg dig för att ge lite värme
Vi 20 taget kom du tbx uppvärmd
Sen vart de folkvandring alla som ville titta
Kerstin o Kerstin kom, Lena o Marie kom, morfar kom alla kom...
Fotograferingen va enorm
På natten skulle du tbx till ett rum där alla bebbisar låg samlade
Men jag tjatade in dig i mitt rum
Ville ha koll va du va
Den 12e fick vi åka hem igen efter en del tjatande
Puss du älskade unge

Kommentarer
Postat av: Sofia Von Kronbjudning

verkar hemskt och väldigt...omodernt att låta bebisar ligga i nått annat rum..usch!

Skönt att du hade mej i ditt rum, annars hade det kanske blivit fel bebis.

puss o kram

Ps. det heter inte "på mejlen" utan att "kommentera på bloggen". Ds.

2010-02-08 @ 16:43:09
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Postat av: Anna

Ojj hade du också en jobbig förlossning med Sofia, hade de med Karro och hon var ju en stor bebis, så de tog ett tag :) Kram Anna

2010-02-09 @ 09:07:57
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0