Till vilken nytta?????

 Vem har nytta av all den snö som faller??
Dom som jobbar me att forsla bort den kanske??
Dom som lagar alla sönder körda vägbilar o plogar???
Låt de snöa för fan, min lille pojk jobbar ju me det :)
Vore ju hemskt om han inte hade nå jobb

Det är alltid till glädje o nytta för nån
Vi har ju klagat på att de aldrig blir några riktiga vintrar längre
Som när vi var barn....ja o nu kom skiten o då klagar vi ändå
Nej vi ska glädjas åt detta, tänk på alla barn som kan åka pulka,
o skidor o snowracer, de är ju sportlov denna vecka iaf i vårt område

Tänk alla dom som har lagt 10tusentals kronor på att hyra
dyra stugor i fjällen, köpt dyra liftkort osv...för att säkra snön hehe..
Jag gläds för jag har inte råd me de o för mig räcker dom
meter höga drivorna här utanför..snacka om att kasta pengarna i sjön :)

O trots att de är mitt i vintern så kommer de alltid som en överaskning
STOR varning de kommer bli snö o kallt o jävligt halt NU mitt i vintern...
Hur konstigt är inte de
I sommar kommer de antagligen att bli satans så varmt några dar, de
kommer oxå vi bli överaskade utav

Det är oxå till stor glädje för mig eftersom jag åker volvo då o då
jag älskar att sladda o får mitt lystmäte nu denna vinter rejält
I går när jag hade lite brottom till jobbet så kunde jag ändå inte
låta bli att gasa lite i kurvan...Åhejåhå...bilen snodde runt o stanna tillslut
med sidan mot ett träd i allèn med marginalen på min sida några dec i från stammen
Uträknat av mig:) (not) jag han tänka -fan inte nå dyr reparation nu..
Jag kom i tid till jobbet oxå, på slaget 15 

Men men... de kan nog räcka nu me snö, vi ska inte ha hur kul som helst...
Lagom är alltid bäst

Kommentarer
Postat av: Kicki mamma/moster

Hej! När vi var små var det alltid riktiga vintrar;)Kom i kontakt med din dotter genom Annas blogg och måste ju titta in här också! Jag kommer ihåg när vi sminkade oss och gjorde kaos i ditt rum!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0