5,4 grader kallt

Det är bara lite kyligt ute idag, vi har gått ett varv runt Haga
med snowracern, de e tungt me klumparna bakefter ...

Dom åkte lite stjärtlapp o pulka oxå men mamma frös o ville gå in

I går fick vi besked att Tuva kommit in på street feet,det
kommer hon tycka e jätte kul, hon älskar ju att dansa :)
Börjar nu på söndag o är 12 ggr

På torsdag ska vi hälsa på Marta o Amelia våra polska vänner
ja Konrad bor ju där han oxå men han är o jobbar då
Dom är modiga tycker jag, släppa allt o flytta till ett nytt land där man
inte känner nån, o inte kan språket ett dugg, de skulle aldrig jag våga göra..

Lilla Amelia är snart 7 månader , en månad yngre än lilla Nike, dom kan ha mycke kul
alla tjejer när dom blir lite större

I helgen va vi på kalas hos min mormor som fyllde 79 år, blir stor fest nästa år
Vi va till v-ås oxå  två gånger för att hämta min mobil, andra gången kom vi i håg den :)

Det va mycke barn hos mormor o morfar, jag o Per va där me Tuva o Clara
Fia o Emil va där me Nike o Ebba , min kusin Pierre va där me fru o tre kottar,
o så min andra kusin Jimmy kom oxå fullt hus alltså på kryddan, tur att dom flesta
har något nedsatt hörsel;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0