Glädje

Det började lite kaos artat när jag nästan va på väg till jobbet
då ringer min barnvakt, hon har kanat ner i diket, ingen skada skedd
men hon satt fast, hur gör vi nu??? ringer min dotter så hon o hela familjen rycker
ut...skickar hennes man vidare att hjälpa mamsen upp...
han hinner halvägs då mamsen ringer o säger att nu e jag på väg..
åh helt plötsligt har jag 3 barnvakter då jag ska åka :)
Kommer så till jobbet o där jobbar två st, när jag rundar runt hörnet me fika muggen i handen
står lilla kalle där(chefens son) han e busig o rätt dryg sen födseln....
Har haft svar på de mesta sen födseln o kunde knappt prata när han han klämde ur sig att -
söttet e tortt,ja köttet alltså,  till en kollega..sen han lärde sig gå gick ha runt o tog iallt o sa -pappas!
nu står han där framför mig  me en kompis i släptåg -två mackor, tack. säger han
Han sa trots allt tack.... jag tittar på klockan ler o säger- kom i gen om 10 min då börjar jag
-men va fan...hör jag bakom mig :))) jag hör oxå tjejen som står där säga-ja jag har inte tid...
väl i fika rummet rycks dörren upp o lille Kalle tittar in-va e alla som jobbar här??
Ja din pappa e på macken  o han kan säkert bre en macka åt dig :)
jag skäms inte att säga att det gjorde min dag, klämma åt han lite lagom
När jag sen hade börjat satt han vid ett bord å jag gick förbi o frågade om han skulle ha en macka?
-har jag redan fått,muttrade han...otacksamma unge :)))
Han har dock en god sida ,han är oxå sen födseln AIK are o de är ju bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0