Hummelsta baren 50år

Det firar vi me att ge alla sparken.... måste erkänna att de tynger ner axlarna o humör en aning  :(
Klart att det behövs en bredare väg ur trafiksäkerhets syn,självklart! men...trist ändå

Jag började jobba där en dag i maj 1983 för nått va ja ju tvungen till eftersom jag slutade skolan
då i juni, 25,50 hade jag i timpeng, ob tillägget va 8 kr o har nu i dag höjts till de dubbla, ja e
tacksam att timpengen ökat något mer :)

En av mina gamla kollegor från då va in i går o käka, kände igen henne direkt(lite rynkigare)
Har inte sett henne på ca 15 år då hon bor utomlands på Tenneriffa.

Hon slutade på baren o började på finlands färjan som bartender, hon ville att jag skulle
följa me, hade till o me fixa jobb som städerska på båten, men som tur va tacka ja nej
skulle varit kul me tanke på hur åksjuk jag e....får man spy tillägg??  

Det va lite kaotiskt på jobbet i går, tv4 hade varit där o filmat,mest på maja och
när jag började skulle sveriges radio göra direktsändning därifrån...
-Marie dom vill ha nån som jobbat här länge, säger chefen, jag säger -ja inte jag iaf
va ska dom göra, ge mig sparken om ja säger nej, försent redan fått den..:(
Jag hade aldrig klarat av de, hade nog börjat tjuta i direktsänt radio huuu va pinsamt

Saab har blivit uppköpt av spyker, de är de jag väntar på nu....
Vårat eget spyker som kommer o räddar våran sylta..
idag kommer vlt o ska prata, unt kommer nog dom me
Häromdagen va de en vägkrog, en sylta.. idag en klassisk anrik vägkrog...
kulturmärk hela klabbet vet ja :)
näe de e trist ,tråkigt o jag e deppig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0