Natt akuten

Min man har en 15 årig son sen tidigare
han e me på global cup nu i helgen
igår efter matcherna va han hem, duschade och kom
ner iklädd shorts och skulle ta moppen till stan

ta på dig andra byxor sa Per(mannen min)
va då rå?
men han böt till jeans...utan knot
så...vid 23,30 brakade de in en parvel i dörren jag va på övre våningen
men hörde dundrande och mummel
e han packad?...min första tanke
mera mummel och kastande av grejer och suckande
jag gick ner
-fan de här måste nog sys säger Per

jag tittar ner på knät,jag håller med..
nattakuten är ju stängd
-Per vart förbannad över de faktum, och vi har tyckt så tidigare att hur faan kan man slå igen den
nu ska den visst öppna igen, men inte igår natt
hursomhelst
lillpojken va lite virrig, la ner honom på golvet i köket och upp me benen på en stol
började sköja ur gapet i knät för att kunna se hur illa de va
han fick ett par alvedon innan
mycke skit va de i hålet...
fick in han på toan nere och satt han på locket och spolade med vatten ur gapet i knäet
rensade med tops och bomullstussar, sköljde...
han slokade och tyckte de va äckligt
tyckte jag me...
-de här va inte va jag ville när jag skulle bli uska ,sa jag
det här är äckligt, nä jag vill torka rumpan på gamla istället de e va jag vill, säger jag
då sken han upp och skrattade till

vi tog fram sterila kompresser tejpa i hop gapet i knäet
och linda om, han lade benen på en kudde i sängen och låg så hela natten

nu ska han inte på nån utställning me de knäet va jag vet
och hans  planer på att gå på kattwalken i framtiden är kanske "grusade"
hade det funnits en nattakut hade de blivit sytt
inte ens hållet i jeansen är värt att sys
men han såg hyffsat pigg ut i morse när han åkte in till cupen som han nu får delta i från sidan sett

barn gör illa sig,vuxna med, man kan få akuta sjukdomstillstånd som kräver en snabb vård
ibland kan flera göra sig illa samtidigt och minst skadad får stå sist och vänta
om det var dina egna hur valde du då? Erik W
du som ville ha bort akuten så gärna...
man ska ju inte önska andra olycka men jag vet inte.....undantag kan man göra
Erik W undantag
tack för att de öppnar igen
förmodligen ingen politikers förtjänst, snarare alla som jobbar där

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0