Soppa på en spik

I min ägo har jag nu en spik
den är rostig och böjd
ca 18 cm lång
och tillverkad nån gång på 1800-talet

jag gillar den gamla spiken
den har suttit in järnväg som gick förbi Haga och upp till Vappa en gång i tiden
rester av den finns i skogen ner till badplatsen
men min spik har jag hittat nån helt annan stanns
nämligen på tråkrundan
järnvägen gick rätt över grusvägen på ett ställe
har många gånger undrat varför de e torrt i stort sätt överallt utom just där när de regnat
och har nu sett rälsen börjat komma fram under gruset, kan vara kanske 4 st
slipers som ligger där allt annat e borta...
och mitt i vägen satt så "min"spik, jag drog loss den
och tänkte -nu ska jag ha ett öppet sinne som Ernst säger
då kommer jag komma på en jätte fiffig användning för den gamla fina spiken

men.......inget har hänt, är soppa verkligen det ända jag kan komma på?
kanske få fast den på nått och hänga torkade kryddor..kan de va nåt?
förslag mottages :)

tänk bara så många vagnar med lera som körts till bruket över "min"spik...
magiskt

cykla mountain bike idag, jättekul...ska köpa mig en sån sen:)
nu väntar jobbet och som vanligt är vi väl en kort och en ny....yiiiippie
snälla gör så det blir måndagen den 9e augusti.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0