Glad midsommar

I natt är natten då vattnet i alla källor förvandlas till vin
daggkåpans vatten till honung
som tur är har vi ganska nära till svinnegarns källa, så om ni ser någon me dunkar runt  tolvslaget då e de bara jag som samlar :)
midsommar....den har firats lite här o där
en midsommar hade jag precis tagit av gipset från en fot
härjarö camping hägrade, och försiktigt tassande på en gångstig möter jag en orm...
att jag hoppade rejält högt och landade sisådär på foten behöver jag knappast tillägga..
annars har midsommrarna mest seglat obemärkt förbi
en helg som alla andra
den blir lite mer midsomrig så länge barnen är små
man vill ge dom en riktig gamal kultur kick
klart att dom inte ska slippa lite tarmgnissel o käcka kläder i snygg dans
det hör till och ska då genomlidas som barn
glad midsommar på er alla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0