lets dance



Starten på lets dance började i folkdräkt..
jag är stolt ägare till en Rättviksdräkt
som ni ser passar den mig inte längre..
Min farmors pappa kommer från Kullsbjörken strax utanför Rättvik
Denna dräkt är mellan 80-100 år gissar jag
De märkliga med det hela är att jag har ärvt dräkten av min mormor??
hon har ingen koppling alls till Dalarna va jag vet
utan hon fick dräkten av sin moster Greta som jobbade me att knyta mattor i stockholm
Tant Greta i sin tur fick dräkten av nån fin dam (ist för betalning av knyten matta?) jag vet inte ...
Hur som helst den kom till en dalkulla i slutändan (halv kulla)
den är vacker att se på tycker jag o jag har tvingat även fia att bära den som 4 åring :)

Kommentarer
Postat av: Kicki mamma/moster

Jättefin! Den ser fin ut för att vara så gammal! Jag har en dräkt som också passar till en fyraåring ungefär, tror jag, men jag fick aldrig på den på Julia!

2010-03-13 @ 19:54:36
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.com
Postat av: Anna

Den har jag aldrig sett på dig :) Kram Anna

2010-03-14 @ 07:03:19
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0