Farsdag!

Grattis alla farar runt om
vi grattade pappa Per i morse med paket
ganska tidigt för jag började jobba kl 7,30
Han fick ett par tunna fleeace handskar
han har letat sådana och jag hittade dom
nu på em blir de tårta för jag slutat tidigare i dag än i går
först ska Tuva och jag till lek o plask

lättare för vardag som går på Åsis
börjar hitta min plats på gården så att säga
och jag tror dom tycker jag jobbar på bra
jag tycker de e kul och gå runt o pyssla i hemmen hos dom
plocka blommskrutt o så
vika tvätt och greja
prata lite strunt och sjunga och skratta ihop
de blir alla glada av
i dag var de dukat långbord och dom fick tårta
någon av dom var nog far så flaggan va hissad

håller just på att planera morrgon dagen.....
lämna på dagis kl9
sen då?

hämta på dagis kl 14.....jesus...
va ska jag göra då under den tiden
( hade en tanke om att hälsa på mormor/morfar, men de blir ju som att komma till jobbet...)
nä så här finns de också en plan
lämna barnen åka till maxi o handla största godis påsen i stan
lägga mig på soffan glo på nån film i 5 tim...

näe jag vet inte
kanske sova en stund och hoppas förkylningen går över
i går hadde jag så ont i huvet att jag kräktes innan jag åkte o jobba
nån sorts migrän höll i sig nästan hela dagen
men jag härdade ut...envist

kom hem och fick jätte god choklad o glas vin kex och vitlöks ost
super gott

nä jag vet hur de blir, jag börjar städa när jag kommer hem och sen tittar jag upp 4,5 tim senare och upptäcker att de dags att hämta barnen i gen
kanske lunchar jag på syltan i Hummelsta en sista gång...när de är öppet alltså
e ju bjuden dit på lördag kväll på en matbit tror jag iaf
undras vilka som kommer?
har funderat på att hålla ett litet tal
och jag har även funderat på om vad
vi får se hur de blir
min rädsla för att stå och tala inför en folksamling har jag ju tränat bort
så de blir inget problem
mer valet av ord... men jag ska nog hitta på nått


Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag tror vi möttes, ni på väg till skrapan och jag och Juila på väg till gallerian! En kort stund efter kom jag på att det måste ha varit dig vi mötte! Förlåt men det var så länge sen jag såg dig...

2010-11-14 @ 16:52:09
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.com
Postat av: Anna Adanir

Kul att du gillar jobbet, lite varierande är de ju.

Klart du vågar hålla tal efter några glas :)

Kramis Anna

2010-11-14 @ 17:29:36
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0