Hur tänkte jag då...

mexikansk fest på dagen me sombrero
tortillas och vin, pinjata och musik
brasan brann trevligt utanför
dom gamla njöt av de festliga uppdukningen och goda maten

på kvällen hade jag tänkt hålla ett oplanerat tal
Hummelsta baren hade adjö fest
i28 år har jag festat me dessa människor
ingen kommer nykter och sällan förstår någon ens att det blir mat...
nej det funkade ju inte de kom jag ju på snart
trevligt med god mat allal va i gasen rejält
jag satt som i en glas bubbla och tänkte ..va gör jag här?...
inte för att de inte va trevligt utan mer för känslan att jag inte hörde dit...längre
fick ett stort paket av mina chefernyfikenheten tog över hand
det var vinglas av matz borgström jätte coola och för att va glas fanatiker så
va valet kanon! tackar :)

jobbade i morse och lämnade festen tidigt
dom behöver mig inte längre, mina tjänstre går numer till att ge andra ett bättre liv
som jobbat och slitit ett nästan helt liv,hjälpa dom i sin vardag och se till att dom har de bra

jag har nu oxå funderat över 2 st saker
1. varför är de sänkt fart till 80km på gamla E18? obegripligt nu när trafiken är borta och de är en bred rak fin väg.....55:an är liten slingrig ingen som helst vägren ganska hårt traffikerad och där är 90km bra...hur tänkte dom då?...
och så nr
2. i badhuset i vår håla har jag nu tillbringat så många kvällar och sett hur personalen jobbar och jag har funderat på detta....
de finns en baby bassäng, typ 2 dm djup för ynke pynk bebisar
nu har min uppmärksamhet gått till personalen som varje gång tar och spolar av allt golv så det blir fritt från fotsvamp,döda hudavlagringar, tånaglar fotludd vårtor ja ni vet mer som finns just under en snuskig fot och spolar all mot just denna lilla pytt bassäng, sedan hämtar man en raka och skrapar ordentligt ner allt snusk ner mot denna bassäng och sedan går dom nöjda med sitt jobb därifrån...
rätta mig om jag har fel men jag tycker de är snuskigt äckligt....

Kommentarer
Postat av: Anna Adanir

Tråkigt att alla ska dricka så mycket, måsta man vara full när man kommer dit? vågar dom inte annars eller?

Va äckligt med babybassängen, skicka ett anonymt mail o fråga, de skulle jag ha gjort, urk

Kram Anna

2010-11-22 @ 15:44:55
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0