Ledig fredag?!

ja hur gick nu de till?!
men ledig är jag, efter ett 7,5 tim pass på förskolan
nu för 3dje dagen i rad, med 42 st små kids i åldrar 1-6
nu har jag mastadels tillbringat dagarna hos småbarnen upp till 3
slitigt för hjärna och öron
i dag har Clara börjat känna sig hemma stadd
sjunger med i alla ramsor till maten, gör rörelserna till
en mamma som hämtade sin dotter sa till Clara i dag
-jaha så du e ny här,då jobbar din pappa också nu då?
-näe han är med en annan tant, säger Clara svävar ut med handen i en liten gest....
-aaahaaa, eeehh....
en dagis fröken som hört de hela säger lite full i skratt
- ja de där lät ju inte så bra :)
själv orkar jag inte förklara för mamman att pappa va faktiskt utanför fönstret
med en annan tant just där hon vifftat ned handen en annan förskoletant alltså..

dom har berömt Clara för hennes tydliga och rena tal
hon är ju jätteduktig för att va så liten, säger dom
idag vid mellan målet satt vi fint vid bordet
Clara med huvet lutande i händerna stirrande på flickan som knuffat henne i magen tidigare på dagen
flickan är yrvaken o gråter lite
-haha kan du gott ha. säger Clara (skade glad)
sen kommer fröken och vi börjar tyst mumsa på mackan
Clara tittar fortfarande på den lilla flickan som nu slutat gråta
-SNORUNGE
klart pratar hon iaf säger jag...och tydligt också....jag skäms en smula
alla skrattar:)
hon klarar sig nog på måndag
ensam utlämnad till dessa
denna vecka har jag jobbat över 40 tim
jo trött e jag men om jag varit mindre snorig hade också varit bra

Baren lägger ned

jag ska ta ett glas vin vi har precis ätit thai mat, jäkla gott

Tuva vart lämnad redan idag
-har hon verkligen aldrig aldrig varit på dagis förut?
hon trivs som fisken i vatten
Clara är övertrött just nu
mycke intryck
och övertryck

synd på krogen

Tre loppor mötte jag i går
dom dansa disco uppe i mitt hår
och den 1a satt på munnen
och den 2a var försvunnen
och den 3e satt på näsan min och sjöng
yippie jajaj yippie yippie jaj
yippie jajaj yippie yippie jaj
yippie jajaj yippie yippie jaj
yippie jajaj yippie yippie jaj

ja sånt drag är det vid bordet där jag satt till lunchen i dag, alla sjöng och skrek
klappade händer
grodan karl oskar sjöng vi oxå

livet går vidare

och jag gjorde allt i precis rätt tid

tack o lov

Kommentarer
Postat av: Kicki

Rolig läsning:)

Det var inte så att du och din familj var i Västerås i fredags?

2010-11-14 @ 11:12:51
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0