Snö

Halv 7 började en dag i bilen för mig i söndags morse
snön vräkte ner och inte en plogbil i sikte
1:a heldagen inom hemtjänsten välkommen tycktes naturen säga...
på vissa ställen tänkte jag högt
- de  e alldeles för få snöpinnar här!
och
-chansa vägen måste vara härunder nånstanns
och
-där långt borta ser jag huset, men vart går vägen in?
och
-ser inte nåt hoppas vägen går ungefär här och att inte jag får möte nu
ja de va en spännande heldag
3 avåkningar såg jag men klarade mig själv
ibland med blotta förskräckelsen
aningens försenad var jag mest hela dagen (15min)
inte hela världen kan jag tycka
tur jag gillar att köra bil
på ett ställe hade de blåst så att snön va högt över taket på bilen

och när klockan slog 22 då drog jag hem nöjd med min dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0