GPS näe vi kör via nåt helt annat..

Vi har varit i Jönköping Per har tävlat
och vi har tittat på det gick bra oxå för han
han e min idol

vi tittade på polkagris tillverkning oxå i Gränna
och köpte lite

på vägen ner passerade vi oxå Bo där fanns ett jätte vackert "hus"
slottslikt eller herrgård va vet jag det var fint iaf

och det lilla brukssamhället Breven så fint!

mitt i skogen kom då en liten handmålad skylt
strax innan en gård och på skylten var det en kamera målad
och så stod det "kamera"

sen har någon driftig satt upp ett lyse liknande kamera och en pil upp där det oxå stod kamera
när man sen passerade "kameran" stod det
-du körde för fort
betala här, vi tar kontanter
och en fin burk uppspikad på en pinne

det tyckte jag var gulligt

nåväl vi satt på Gpsèn och så fort hon började prata
så säger Clara från baksätet
- jävla kärring vägen....
tur hon inte kan säga det rent och tydligt än (säger jag)
vrpå hennes syster noga förklarar att det heter kärring jävel men det låter ju kul
när du säger vägen ist....tack Tuva

Vi firade pappas triatlon och min Uska examen med god mat
och godis

vi var oxå till pappas faster Inga i småland
som Clara noga sa
det var jätte trevligt och hon bjöd på sååå goda kakor
som smälte i munnen mums
Tack för senast faster Inga! ( hon läser min blogg :)  )

nu e vi hemma i gen skönt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0