Lena Nyman

vilken skådis hon var!!!
vill bara säga det, hon dog alldeles för tidigt bara 66 år
och jag vill passa på att slå ett slag för det roligaste i revy väg jag sett
Fröken fleggmans mustasch
den har givit mig och mina större barn mycke skoj
och sen som mamma i ronja rövardotter
Fantastisk!

vargen ylar i nattens skog, han vill men kan inte sova
hungern river hans varga buk och det är kallt i hans stova

du varg du varg kom inte hit
ungen min får du aldrig
Vargen ylar i nattens skog ylar av hunger och klagan
men jag ska ge`n en grisasvans sånt som passar i varga magar

Du varg du varg kom inte hit ungen min får du aldrig
Vargen ylar i nattens skog och hittar inte sitt byte
men jag ska ge`n en tuppakam att stoppa ner i sitt knyte
Du varg du varg kom inte hit ungen min får du aldrig

Sov mitt barn i bädden hos mor låt vargen yla i natten

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag håller med hon var en fantastisk skådespelare!

2011-02-09 @ 14:19:25
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0