vinterkräksjukan

Heter det så för att man kräks typ på all snö snart?
eller beror det på att den kommer på vintern som ett brev på posten..
Clara vakna o grina precis som vanligt i går kväll
jag gick helt ovetandes in och lyfte upp henne
det vart kletigt.....hon va ner spydd
sen "sov" vi på soffan, ungefär en 20 min varje
hel timme....kanske...sen spyddes det..
klockan 7,30 åkte jag o jobbade(sanerade mig först)
och nu kommer jag hem efter en heldag och hon spyr ännu...
fast inte hela tiden

i morrn ska jag vara hemma med barnen
just nu tvättar vi och tvättar vi
lakan lakan handdukar handdukar filtar och filtar
kuddar kuddar....kläder mattor ja allt
i natt sover jag nog ovaggad

snart fyller min mormor 80 år
när hon var i dryga 50 års ålder genomgick hon en på den tiden stor operation
läkaren gav henne 5 år extra..... och nu fyller alltså min envisa hetsiga mormor 80
hon har ingen hemhjälp eller dom har det inte
hon springer på gymnastik varje tisdag
och skenar lätt runt på stan utan rullator
tror inte hon har något hjälpmedel alls tanten
men va fan i dag är 80 ingen ovanlig ålder
vi blir äldre o äldre
till vilken nytta vet jag inte...återkommer i den frågan

den äldste min mamma och den yngste 3år äldre än mig :)
ja sen har vi hållit den traditionen....

nog om detta nu ska jag tömma torktummlaren och slänga upp fötterna i soffan

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhhh hoppas du klarar dig från kräksjukan, värsta som finns ju, urk :)

Brukar se din mormor o morfar, bor kanske nere på Kryddan?

Kram och ät vitpepparkorn :)

2011-01-14 @ 05:13:48
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Kicki

Vilken krutgumma! Hoppas du har tvättat färdigt alla kletiga lakan nu! Kram

2011-01-14 @ 09:09:57
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0