Klibbigt

Tidigt i morse drog jag in och handlade inför midsommar
då var det svalt och skönt i butiken
nu sitter jag vid datorn och det är klibbigt

jag har pysslat med än det ena än de andra i dag
bakat små picknic piroger m Claras hjälp
bakat 2 stycken sylt pajer

och sen har vi varit ner till båtbryggan och låtsats fiska
Tuva har lekt runt runt på gårn
och Clara har hängt i mammas hasor

vi köpte nya täcken också till barnen dom var så fina att
ingen av dom ville ha påslakan...men det fick dom trots allt

pappa kupar potatis
jag har avlagt visit hos min mormor
(förundras alltid av hur halvsur nonchalant hon är när jag väl dyker upp)
jag har faktiskt en kusin som växt upp hos mormor och han kan dyka upp en gång per år
på tex födelsedag helt utan present vara där i 2 timmar och ändå vara KUNG...
dessutom varken sliter han i skolan eller för den del jobbar mer än mig..
men ja så är det...surtant kan de va där jag ärvt det..??

sen undrar jag när det är dags för dagis igen..??snart hoppas jag
vi är inte riktigt sams här hemma...alltid...barnen o jag

Läser Patrik Sjöbergs bok....den hör faniej till allmänbildningen att läsa kan
jag tycka...fyfy så många Nosiainen det säkert går lösa i landet
som sagt det skjuts för lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0