Konstiga saker

Det händer konstiga saker i mitt liv
oväntade otippade saker som man inte ens kunnat drömma om
Och ibland är jag jätte glad och i bland är jag snudd på förtvivlat ledsen
ibland tänker jag liksom inte alls på det och vissa dagar upptar det all min tid
det som händer har förändrat allt
swocsssssh......så långt tillbaka som möjligt
visst det finns liknande historier, det har jag läst om
och sett på tv...men sånt händer andra
nu hände det mig, oss
och som genom ett magisk rörelse"poff" fick allt sin klarhet
känslan man haft genom hela livet, som bara var en känsla
och ett undrande om varför?  fick sin klarhet
självklart va det så, så självklart och så oväntat
man ska aldrig ta sitt liv för självklart
och vänner och släkt är bara tillfälliga gäster i ditt liv
livet som ibland är för jäkla kort
klychigt "carpe diem" fånga dagen, jamen gör det
den här dagen kommer aldrig igen
fånga den och försök göra det bästa av den
känns som om det vart ett sorgligt och vemodigt blogg inlägg
och det är det väl också, men det är egentligen en massa glädje bakom
mer glädje en sorg ...kanske
mycke djupt och lite yta
Ha en väldigt bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0