Så nära...

En dikt ur livet....
Jag vet att ni finns nu
jag har kollat in i smyg , tittat på facebook
smygtittat in i era liv en smula
ni har ingen aning
lever livet som vanligt, men ändå inte
Jag har sett likheten och förvånats över den
ibland som ett slag i ansiktet
Vi lever olika liv i olika städer ganska långt ifrån varandra
tre av fyra, ni vet....
det slog mig ändå med förvåning
och en bitterhet från förr i tiden
satan....
sist och fyra
vågar inte, har tappat modet
orkar inte och slås ned
varit på campingen i bredsand bott i stuga
i lördags, så nära och ändå så ohyggligt långt borta
nästan ett stenkast ifrån
jag vet men inte du...
sorgset konstaterar att blod är tjockare än vatten
jag vet för det känns
kanske en annan dag
en annan tid
är vi samtidigt
tiden får utvisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0