vädret är kanon

Höstdag med tilltagande blåst
vi var till skogen...8 grader va det
barnen frös och klaga o vi fick i hop lite blåbär
svamp fanns ingen
vi åkte o handla på maxi
sen sprang vi igenom skokanonen och öb
lunchade lite på kräm o mjölk
badade varm bad (för min rygg skull)

båda barnen hamnade i och då gick jag ur
vatten nivån vart minimal...men det är ju en annan historia
vi klädde oss och gick ner till badplatsen
ungarna älskar att stå där i kanten o peta
då upptäckte jag något i strandkanten som låg och guppade
i takt med vågorna
en mina från andra världskriget?
en pumpa som blivit urholkad och täckt med slemmigt gräs?
en konstigt formad badboll sen 50 år tbx som blåsigt fram?
ett ägg från en annan planet?

tänk om de kläcks här...
tänk om minan sprängs?
slemmig pumpa som stora spindlar kryper ut från i massor..

nä barn dags att dra det blåser för mycke här idag...
så nu har vi påtat i trädgården
och inte gjort ett skrutt
jobbhelg som vanligt

pappa ska springa lidingöloppet i morrn
synd jag har så kass rygg just nu hade varit sugen o springa med....icke!

men jag hoppas det går bra för han, som orkar hålla på med allt sånt
nu är det fredag och vi ska käka lite pasta med sås
och grillat vitlöksbröd mmmums

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0