Överdos i skidvalla

När jag är på väg upp åt i landet tänker jag alltid - vilka lyckosar på i gulliga små stugor långt långt ut i skogen i lugn och ro, åhhh va skönt få rensa upp innre tankar och få lite space..... Hinner vara här i knappt två dagar och lappsjukan slår till..... Ja inte den me " kåta in och kåta ut " utan det är för lugnt bara.... Kryper i kroppen och va fan man ser bara tall o snö så långt ögat når... Det blir överflöd i byn på valla bodar och gayiga 08- or me backslick och stentvättade jeans... Näe jag är inget mode orakel, men jag har lång erfarenhet av människokännedom och vill inte skrävla men jag har oftast rätt..nåväl i morrn ska vi försöka ta oss från Berga by till Mora och vidare hem till mitt älskade Haga... Där råder både lugn och kaos vilket passar mig bäst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0