Sällan jag skriver 2 inlägg på en dag

Men i dag gör jag det och nu över att någonstans göra av min ilska innan jag går och gör mig rejält osams, med en granne... Tuva fyllde år Tuva ville ha kalas Tuva ville bjuda hela världen.... Nu fick det hela kortas ned lite med ett mindre kalas för att Just nu är det egentligen inte riktigt läge men eftersom det inte blir läge, på ett jäkla tag så fann vi det bäst att ändå ta ett kalas om än ett litet ett. 10 barn var lagom i mitt tycke och Tuva bjöd in 10 barn, några från dagis några från gatan där vi bor. Hon bjöd inte alla barnen på dagis och hon bjöd inte alla barnen på gatan där vi bor. Kalaset skulle hålla på i 2 tim på min lång lunch mitt i min delade jobb tur oxå för.. det fanns ingen annan tid att ta . Nu slumpade det sig så att jag blev sjuk oxå mitt i eländet...en trasig fot och en urkass mage fick mig att hålla avstånd från de barn som ändå var här och ligga lågt under kalaset.. Idag så ringer då en av barnens mammor som inte vart bjuden till kalaset och undrar om det blivit något fel då hon hör att andra barn på gatan blivit bjudna men inte hennes( hennes barn var jättelesset) jag förklarar som det var INTE ALLA barn på gatan var bjudna och säger att jag är ledsen för att det vart så men vi har inte varit så pigga någon av oss här hemma...bla bla bla... Hör ändå i tonen att det var ju käpprätt åt helvete då hennes barn inte fick komma... Nu var Marie inte så pigg idag heller utan hade en snäll ursäktande ton... Men efteråt slog det mig hur många gånger mitt eget barn kommit hem gråtandes från just denna flicka för att "hon bara fick släppa in en"... inte fan går väl jag över då och bråkar om det , det är väl ändå varje människas eget val lr?? Den isande kyla som nu drog in över Haga kommer stå sig långt in i september minst när den äkta tar vid...förbannade BITCH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0