Målare

Målarna har invaderat vår lägenhet... Dom e överallt o ingenstanns... Men spåren efter dom är tydliga gammalt färgskrap o klickar av fönsterkitt o färg runt om o överallt alla gardiner liger högvis här o där o krukor o annat kraffs står huller om buller faaaan va jag hatar oreda.....ytterdörren lyser vit o fin och fönstren kommer inte att trilla ut detta året heller så de va välbehövligt på alla sätt o vis, och eftersom kåken i övrigt vart målad förra året så varför glömdes då fönstren... Skit de samma för nu blir de av, dom hade långa diskussioner me maken o jag påpekade att han inte skulle störa dim när dom arbetade..- de gör inget vi har timpeng svara målarn. Nåväl så saknas nämligen något, den som städar efter dom och gör snyggt , så hade min farsa när han for fram o skrapa färg o kladda ner " någon " gick efter o städade upp.... Jo jag vet men jag har lagt av, o småkillarna som målar är ju själva barn ( snudd på ) och har nog inga som vill åta sig jobbet, så man får väl göra en insatts fast lusten = noll ... Djup djup suck....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0