Skolan

Mycke skriverier om Lundsberg nu och om det som hänt där nyligen. Så har det väl varit under många herrans år... Kom inte filmen Ondskan från den skolan... Minns tillbaka på min egen premiär i gymnasiet... Vi blev kallade blåbär och fick under lång period utstå att bli målade i ansiktet med tuschpennor i blå nyans... Och vid själva omvandlingen från blåbär till mjaaa en vanlig 1:a ringare ordnades disco för att göra "insparken" riktigt vidrig... Våndades i veckor men vi gick ju dit och som jag minns de var även lärarna med på de hela... Man fick i utstakade gångar gå och krypa i totalt mörker för att där bli utsatt för knuffat och att man fick saker slängda över sig minns mest de sönderkokta kalla spagettin som kastades och som slutkläm bjöds de på dricka som var blandat med laxermedel..... Nää jag gick inte på Lundsberg utan i en helt vanlig gymnasieskola i en vanlig stad i mälardalen så hade man alltid gjort och så skulle de vara.... Så häng inte bara ut en skola för jag är övertygad om att det förekommer på bra många fler.... Detta var ju på -80 talets början och det verkar inte hänt mycke alls sedan dess...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0