23.15 i går

Ungefär då va jag på hemväg från jobbet
som vanligt lyssnade jag på radion o de e inte mycke trafik ute då
när jag vikit av in på väg 55 mot strängnäs så svänger en bil utfrån sjukhusvägen i samma riktning som jag
kommer nästan i fatt den och ser en mötande bil som har helljuset på
-men blända av då säger jag högt för mig själv
men inte...
närmar oss den mötande bilen o upptäcker att den står på en parkerings ficka bilen framförsbromsljus tänds
och en litenkö med bilar och en lastbil i mötande fält kör väldigt sakta...
bromsar oxå in de verkar va nått på vägen, och i skenet av heljuset ser jag magra ben
hmmm en liten älg eller ett rådjur som vägrar gå av vägen tänker jag
jag passerar sakta och ser i mörkret mitt på vägen en tjej
som traskar fram
i rask takt
en bit bakom går någon och plockar upp alla kläder som hon sliter av sig...
BÅDA med livet som insats
påtända eller osams  eller både och...
hoppas dom kom helskinnade ur situationen, bilen som va parkerad vid fickan körde ut som en sköld och jag antar dom kom från den bilen

Kom att tänka på en händelse för himla många år sen då min pappa va på väg in till stan en sen kväll
från Hummelsta, ungefär vid korset Lunbyvägen kom en snubbe och vinglade ut i gatan
pappa härskna till och stannade, gubben va skitfull och pappa sa åt han att de va farligt att vingla runt där, tyckte han kunde skjutsa in han till stan om han nu skulle dit
Gubben fräste väl nått och pappa sa att då kan du lika gärna bli påkörd då...
vilket gubben oxå vart, när pappa väl komfram till polisen(fanns inte mobil då)va gubben redan död
pappa mådde riktigt risigt av den händelsen ett bra tag minns jag. "Ibland" tänker man inte så klart me sprit i kroppen

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka jobbig människor de finns som måste bråka mitt ute på vägen, stanna hemma och gör upp i stället.

Stackars din pappa men de var ju inte hans fel, klart man själv skulle må dåligt.

Ha de bra! Anna

PS: Hur går de me facebook? :)

2010-04-16 @ 18:17:26
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0