Rädda Joppe död eller levande...

Joppe eller Linborg en farbror som alltid sprungit på baren och för de mesta ganska full
en periodare som faktiskt jobbar oxå till och från, förut som gårdskarl på salta gård, sist körde han snöröj på Västerås flygplats (hur nu de gick till??)
En snäll och rolig gubbe      ibland
Jag va in i städskrubben på jobbet o när jag kom ut stannade jag upp..
va de en flaska renat som stod där inne på hyllan??
bakade tbx jo då en flaska ganska full stod där, jag skruvade av o sniffade nöjt ner i flaskan
jo då ren sprit i fickplunte variant  :)
Tänkte på joppe, han måste varit här inatt
De hade han full i vanlig ordning men harmlös
han brukar sitta å skvätta me sin flaska i kaffet o de e ok för oss så länge han typ gör de i "smyg"
Nu lite fullare än vanligt ställde han flaskan direkt på bordet o de ser inte bra ut så då sa en tjej åt honom
att ta undan flaskan o joppe tittar upp på henne o säger - ville du ligga med mig?? detta fortsätter ett tag tills hon ledsnar o tar av han flaskan, han surar till o åker hem..

En gång när han var där o va halv full mycke folk i lokalen o långa köer så hör jag Joppes stämma- Marie! jag vet att du vill ligga med mig men de går inte....

ja så e han vår egen Joppe, de som är bra är att han slutat köra traktorn på fyllan numera kommer han på cykel eller i taxi o när vi inte orkar me han längre så skickar vi hem han i taxi eller så skutsar nån hem han

Han är ett av många gamla orginal som bryter de tråkiga vardagliga
han sa oxå till mig häromdagen att - din mamma hon e snäll hon, hade hon skött sina kort kunde jag vara din pappa....hehe...-nej Bert e snäll han me... dom e så snälla o roliga - de därifrån jag ärvt min godhet, sa jag
Då titta han bara konstigt på mig  :) liksom han inte alls förstod...

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha..den gamla räven! han är ju as äcklig! :)

2010-04-07 @ 11:19:51
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0