Från andra sidan...

Jag hade en tagen son på lunch idag, vem slår me knytnäven i dörren på andra sidan
när man gått ut ur lägenheten..om den är tom..?? varför heter de galgbacken där vi bor??
är de dom som man hängde där för x-antal år sen som hörs av..?? å va vill dom..???
De va hans tjej som haft en obehaglig upplevelse på morgonen när hon skulle till
jobbet..Jag vart nyfiken, gillar sånt där ju, som ni kanske vet :)

Ingen fara sa jag, ni har ju inget gjort, dom vill nog bara göra er uppmärksamma
på att dom finns, annars kan ni ju ta dit Malin Berghagen :)))

Min mormors mormor va en s.k klok gumma, pysslade me lite ditt o datt, gjorde egna små
huskurer o.sv ..
Hon fyllde även huset me en himla massa folk som ingen annan såg utan bara hon
-där kan du inte sitta den stolen e ju upptagen,ser du väl ,kunde hon säga (stolen gapa tom)
Så hade hon alltid varit, såg saker ingen annan gjorde
Dom bodde i den lilla stugan som finns precis vid brofästet när man åker över till Biskops-Arnö
På den tiden fanns de bara en ragglig trä bro ganska smal, tanten o hennes syster va på väg över
bron när hon plötsligt skrek att vita frun me vagn kom i en rasande  fart mot dom
Dom kastade sig åt sidan o tanten skrek till o höll sig över kinden - hon slog mig me häst piskan
Över ena kinden fanns ett tjock svullet märke ilsket rött...systern hade dock inte sett ett dugg
varken vita frun eller vagnen hon kom med..

Ja så kan de va, lite av den gåvan har jag nog ärvt, de kan va riktigt kul o kolla om
de stämmer när man väl fått en känsla..oftast va de rätt i slutändan

De kan ju vara vardagliga saker, man kanske tänker på nån man inte sett på länge o vips så står
dom där ,de händer väl de flesta människor nån gång

Kommentarer
Postat av: Anonym

...vågar inte fråga morfar eftersom det är han som tapetserat om nyligen där jag vill tapetsera om IGEN..

Ullared..ja, det komer att bli en obehaglig upplevelse..men med några sobril och sådär så funkar det nog bra. ;)

2010-01-27 @ 15:08:03
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha aa det förstår jag! Ja den blev riktigt billig i slutändan, tack vare Peters rabatt och alla mina presentkort! Nu är det en ny TV som står högst upp på önskelistan, men det får nog dröja några år! ;) Har slagit in Tuvas paket idag, tänk att hon fyller 4! Hälsa de små liven från mig! :)

2010-01-29 @ 18:12:06
URL: http://emeliejohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0