Stjärnsund

Stjärnsund är en liten bruksort i södra dalarna känd för Polhem och Stjärnsundsur.
Min släkt har bott där i generationer på pappas sida
Höglunds släkten dom flesta målare...
Min gamelfarmor spelade i kyrkan i byn även i ockelbo på biografen till stumfilmer
I Stjärnsund finns en liten kiosk/handelsbod nåt cafe men så mycke mer är det inte
en otroligt fin liten by med inte så många invånare man passerar igenom på ett kick
Va där som liten,och har bara fina minnen. Men även som vuxen passerar vi ibland för att säga hej
till gamelfarmor o gamelfarfar på kyrkogården för de e så fint o fridfullt där
Det finns en gammalgruva strax utanför värd ett besök Silfhytteå heter den
Som sagt en lugn härlig by..... tills Anders Eklund råkade passera
Och alla precis ALLA i hela Sverige följde d tragiska som hände där med lilla Engla Höglund
Jag kan känna en annan stämning...kommer inte bli sig likt där igen
den gulliga byn har blivit sorglig på nåt vis...går inte att förklara, man blir gråtfärdig när man svänger in.
Anders Eklund får redan gå på permission och köpa solglasögon, luncha ute på restaurang
Vad jag tycker är ungefär så här
Knytas fast vid en påle i byn varför togs det bort???
Dödsstraff är i vissa fall så lindrigt då de straffade aldrig lider utan de går så fort...
påle i byn mitt råd till regeringen...påle i byn, och rättvisa skipas

Kommentarer
Postat av: Kicki mamma/moster

Din berättelse började så bra...

2010-04-17 @ 21:24:07
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.com
Postat av: marie

alla sagor har inte ett bra slut... tyvärr...eller...kanske en dag kommer solen åter :)

2010-04-21 @ 14:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0