Hemskt

När Olof Palme dog skjuten mitt i Stockholm
efter sitt biobesök, då dog också min tro på att Sverige var förskonat
förskonat från galningar ,terrorister och andra kreti o pleti
jag insåg då att vad som helst som händer i andra delar av världen också kan hända här
där man minst anar finns det skit, så att säga
och jag har sedan dess fått mycke bekräftelse på att de så är

Tur kan man ha på många vis
och tur va väl att ingen annan skadades på drottninggatan
tur att inte allt löstes ut(för de va tydligen fler)
tur att ryggan me spik inte vart mer än just det
på så vis har vi kanske ett ynkepynke försprång?? eller inte??
jag vet inte....kanske, kanske inte..

vi har alla en ryggsäck med ett förflutet som vi bär på
skillnaden är att han som spränge sig själv aldrig får veta att det inte blev som han tänkt
han gjorde de förgäves och han vet inte om det...

På tal om tokerier,  i går gick den stora Salemsmarchen av stapeln...
Tänk om man vetat det
att hans död skulle uppmärksammats så dant i Sverige
att dom var lokala kändisar i Hummelsta, på grund av skottlossningar knivhot och diverse annat
skrutt
och den klassiska kommentaren från hans pappa(som också är död)
kommer insläntrande på macken en sen kväll och vill köpa en flaska t-röd
för att rengöra målarpenslarna som han själv sa
-nja den är slut svara mackpersonalen....
varpå pappan då tittar ut genom dörren till sin kompis som 
står utanför med hunden o väntar
-rödspriten är slut, då tar vi en sexpack öl i stället va?
klassisk kommentar alltså

Det är så det ser ut i samhället i dag
ingen by är förskonad
från nått
var uppmärksamma i julhandeln
Vill bara tillägga att min man kommer till Stockholm med ryggsäck i morgon 
HAN ÄR OFARLIG....   :) 


Kommentarer
Postat av: Anna Adanir

Ja fy va hemskt de som hänt, Sverige fins mepå terrolistan nu, stora samtalet världen runt.

Vaga rhan ta rygga i morgon :)

Kram Anna

2010-12-12 @ 13:46:31
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0