Ledig dag i sikte

kanske kanske...
man måste va ledig lite oxå
fredag tycker jag är en sån dag
så jag är ledig då, helt enkelt

Stor-rimm
kallades det av somliga....

snart är det sista dagen för i år
jag har klippt mig och frissat mitt hår
ett år fyllt av sorg och glädje det varit
mellan Hummelsta och Haga jag fram o tillbaka farit
trodde att jag helt skulle få byta rutt
men bilen gick bara den vägen det lilla skrutt
jag lagat mat i så många år
och nu kan jag i stället få lägga hår

mitt liv har ändrats på alla sätt och vis
nu finns det kollegor som kallar mig "din lilla gris"
och jag får puss på kinden och en kram om nacken
jag saknar bara lite syltan och macken
och mina gamla kollegor från då
men nu måste jag vidare gå

2011 det är nog mitt år
ska inte fälla en ända tår
bara hoppas att allt fortsätter så här bra
då ska njuta av livet varje dag....


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej hej! Hittade hit via en annan blogg. Är du från Älvdalen? Kul! Har bekanta som är därifrån.

Ska titta vidare på din blogg.

Gott Nytt År!

2010-12-28 @ 22:43:59
URL: http://susjos.blogspot.com
Postat av: Kicki

Så fint skrivet!

Lycka till med det nya braiga året!

2010-12-29 @ 21:15:46
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.com
Postat av: Anna

❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸♥☼♥ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤

╔═════════ ೋღ❤ღೋ ═════════╗

~*~*~ Önskar Er Ett Gott Nytt År! ~*~*~

╚═════════ ೋღ❤ღೋ ═════════╝

❤♫❤♫❤.•*¨`*•..¸♥☼♥ ¸.•*¨`*•.♫❤♫❤♫❤

Kram Anna

2010-12-31 @ 06:19:54
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0