måndag morgon

klockan e 7o jag har redan mumsat gröt o en kopp fika
känner mig utvilad trots allt, vilket e bra
med tanke på denna vecka
jobbar varje dag eller mest kväll
dom flesta dagar som resurs
dvs jag är överallt där dom behöver hjälp
på hemtjänsten, i huset och på gästis
brukar ändå bli mest gästis eftersom där e man ensam på kvällen
och behöver mest hjälp med tunga lyft
men jag gillar att va resurs

sen blir de hemtjänsten några dagar på dagen
många som tror att man städar när man är i hemtjänsten
riktigt så är de inte
men de finns dagar man bara städar
mest delar man medicin och e social

jobbar inte så många tim per dag så jag kan känna att de e en soft vecka
än så länge,men när jag räknar i hop så blir de ändå över 30,nöjd me de

ska till steninge på julmarknaden som fick ställas in i stormen
i dag blir de av
kul och göra något med sin lilla flicka
själva vilket inte e så vanligt


Kommentarer
Postat av: Kicki

Kul när det blir variation på jobbet!

Jag vill också på julmarknad men ser inte ut som det blir av i år:(

Saffran är smaken på glöggen! Kram

2010-12-06 @ 07:41:18
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.com
Postat av: Anna Adanir

Varierande jobb, låter bra men om du vill ha fler timmar så sök hos oss :)

Ha en mysdag! Kram Anna

2010-12-06 @ 08:11:55
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0