Födelsedags helg

Storebror Tobbe 20 år!! det va alltså 20 år sen jag vaknade kl 1 på natten
av en smärta som va hemsk... jag skrek -vi måste åka NU!!
Väl på sjukan i uppsala 2tim senare....
Mitt i en värk fastnar bebben..jag är i nån sorts koma

Har tillverkat mitt eget morfin o upplever allt i en dimma
En sköterska trycker på larmknappen o de rusar in ett helt gäng i rummet
Jag har ingen aning om hur många, 2 av dom ställer sig på varsin
sida om mig i maghöjd, dom lägger sina armar i kors över min mage
tar varanndras händer o klämmer till...plopp..ut kommer en bebbe
I de ögonblicket va ingens tanke på mig kan jag garantera
Dom tog den lille o sprang i väg me honom...nån sa de e en pojke
Jag fattar fortfarande inte mycke..en läkare kommer in från en annan avdelning
o ska sy i hop mig runt om o överallt kan man säga...Bedövning fick jag inte
-det går inte o bedöva där, säger hon o syr i ho mig,tar ett tag o gör JÄVLIGT ont
Aldrig mer lovar jag mig själv den natten.....

16 år senare exakt på dagen, säger jag till min son, vi e nog inte hemma i morgon
när ni vaknar, det känns som om nått e på gång

När morgonen gryr åker vi till akkis o 12,43 föddes lilla Tuva utan nå större krussiduller
en helt vanlig förlossning, Jag lovade ju Tobbe att han skulle få ha sin egen födelsedag:)
jag höll det..

4 års kalas i morgon, men först ska vi på street feet o dansa Tuvan o jag
Tobbe såg glad ut, av oss fick han en helkväll på tyrol 50-tals rock gala
me käk o öl

man glömmer me tiden.....smärta o sånt... eller kanske de bara bleknar av lite
glömmer gör man väl aldrig

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag förväntar mig en kort berättelse hur det var när jag kom ut senare i år. :)

2010-02-07 @ 21:36:36
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Postat av: Joachimvilje

I really enjoyed it. You have done a great job.

2011-02-21 @ 08:29:31
URL: http://joachimvilje.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0