Huggormar

När Per kom hem tog jag en rask promenad runt Haga
Tog svängen ner till båtbryggan först, det som slog mig va att så här
års ligger iaf huggormarna stilla i kanten på väg ner till sjön..
Nää de va ju hundskit den här gången snopet..
I somras när barnen o jag tog en sväng ner till båten så låg det en stor
hög me hundskit i kanten, just när vi passerade sträckte skiten på halsen o fräste åt oss
vi sprang o skrek samtidigt, hu va jag hatar dessa ringlande djur, va e de för nytta me dom mer än att just skrämma "skiten" hehe ..ur oss ....
När vi gick tbx hem igen låg den kvar o väste vi hade då garderat oss me en rejält stor sten
Tuva hade några vass strån??.. ja hursomhelst vi va redo helt enkelt, men inget hände

Nu vart promenaden riktigt behaglig, förutom massakern på den lilla haren som
räven nog satt i sig till frukost..men han hade inte lämnat mycke
Skönt o friskt, tänkte ta svängen över isen till badet, men insåg att det skulle bli lite skumt
o jag e ju mörkrädd..så jag strosade tillbaka samma väg jag kom o tog en xtra sväng runt slottet
på så vis slapp jag biten i skog o träsket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0