Livserfarenhet

Livserfarenhet är ju nått man skaffar sig med åren
Nu har ju mitt inrutade gamla arbetsliv fått en liten däng , då
vi ju blev uppsagda


Jag såg en annons i höstas där dom sökte just restaurang bitäde
till just ett liknande ställe som jag redan arbetar på fast med ett annat konsept
Inga namn men de ligger väldigt fint o bra längs en motorväg...
Nåväl domhörde av sig, o tyckte att jag va den som va bäst lämpad eftersom jag
har just den erfarenhet dom krävde
Glad i hågen åkte jag ju dit, nyopererad i handen för att ta den chans som nu kom
Bet i hop trots smärtan o gjorde ett pass
För 1:a gången i livet va jag kock klädd, såg snyggt o propert ut

När jag åkte därifrån dryga 8 tim senare va jag så jäv.. besviken
Va nog spänd innan men men de släppte när jag insåg hur galet de va där
Chefen va astrevlig o vi fick en bra kontakt, men resten sög..

Jag tackade nej till arbetet trots att jag ju älskar mitt nuvarande o de här va ju
ett liknande men ändå inte...

Tro de eller ej men nu när jag kommit in på vård utbildning o tänkt byta bana helt
Mejlar dom igen o undrar om jag ändå inte kan tänka mig jobba där...

Det är brist på arbete i vårt lilla land, men på någe vis känns de ändå rätt skönt när dom tjatar:))

O nej, jag kan inte tänka mig att jobba där, utan något som kallas rast,  de är alldeles för mycke som behöver redas ut o fås ordning på, o jag kan efter mitt lilla inhopp där inte ens tänka mig att äta där
så släpa dit "kniven mot strupen" killen så ska ni få höra...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att du ska mejla tillbaka exakt varför du inte vill jobba där..

skriv om att du ska ha rast och att gammalt mos inte är acceptabelt..osv.

Äh du blir en bra bajstorkare mamma.. KRAM!

2010-02-25 @ 09:51:12
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tackar! Är riktigt nöjd med att jag "tjänade" 500kr ;) Tycker du ska satsa på vårdutbildningen istället för det andra jobbet, det kommer nog bli kul! Jag o Peter får hjälpa dig om du får några kluriga pm!

2010-02-25 @ 10:09:38
URL: http://emeliejohanssson.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0