Min farmor

Hon kämpar på hon, en envis gammal dam
Vi va dit idag, me Fia o Nike, -ta inte fram så mycke bröd nu
sa jag,  -banta får ni göra när ni inte är här sa farmor...
Hon lassade fram ett fat me fyllda muffins, ett me havreflarn doppad i choklad
ett me rulltårta, lyckades ändå avstyra en annan rulltårta o den sedvanliga tårtan....
-de e inte många kalorier i rulltårta sa farmor...
-mmmm men vi bantar iaf i dag sa jag..
Hon surnade nog till en aning men kunde ju trycka i en o annan
godsak i Clara o Tuva, hon försökte me Nike men Fia sa i från då..
Själv drack jag grädde direkt ur förpackningen när jag va liten mmm va jag tyckte de va gott

En vårdag 1918 så föddes hon i norra Dalarna på ett litet ställe som heter"Pers"
Huset finns kvar än idag o om jag hittar det ska jag lägga ut det
Mitt i skogen ovanför Älvdalen
Tillbringat många sommrar där som barn, fast i ulvsjö några mil därifrån..
Hon är gansk me i matchen fortfarande även om de ibland blir galet
men de blir de ju för mig me så... 

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh är hon så gammal, va kul för dig o ha henne kvar + att du har din mormor o morfar. Jag brukar se din farmor på coop och din mormor o morfar såg jag på Kryddan i helgen, jag kommer ihåg dom :) kram Anna

2010-02-18 @ 19:46:18
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0