Söka jobb

Jag har sökt en tjänst i hela mitt liv......fram till nu
Då va jag 17 år o tvingades gå upp till Lars Knutsgård som ägde
Hummelsta Baren, min moster jobbade där då hon hade fixat tll ett möte
Kom nog dit i trasiga jeans o allmänt schavig...
Trots det så fick jag börja (om jag tog bort mitt svarta nagelack)

Dom andra jobben jag haft har jag mer eller mindre snavat över
Friskvårdarna tex -du Marie som tränar så mycke här, du kan ju lika bra jobba här..
-mmmm..... ja å så va de me de...jag hade ju även gått lite kurser av eget intresse
inom de kinesiska traditionella medicinen, akupressur,  tuina massage, qigong
så då körde vi igång kurser i just det

På Ica Västerhallen ringde dåvarande ägarn mig o fråga om jag ville jobba där
O ja sa ja, -kan jag väl... vi va gamla kompisar sen barn

Men nu 28 år senare när man står här o försöker slås me alla ungdomar
Data tex är inte o kommer heller aldrig o bli riktigt min grej :)
även om jag envist kämpar på
Sökte 5 tjänster i går just via datorn

3 av dom va inom skolenheten i västmanland i köket
De 2 andra på maxi butiker

Vet ju inte va jag vill bli som stor??
De jag vet är att jag måste ha ett jobb om jag ska dra in pengar
Men ja vill oxå ha kul o känna nån mening i de hela
suck detta är inte lätt...

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej, så du vet inte heller vad du vill bli när du blir stor :)

Sök inom vården där finns de alltid. Kram

2010-02-10 @ 13:48:46
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Lenis Penis..

exakt va jag tycker oxå!! Personlig assistent!!! Sök d NU!!!!!! muppkuzze!! Jag lovar att du har ett jobb snabbt som attan om du söker såna!! Och då kan du bestämma nästan hur mycke du vill jobba dessutom...!! kraaam...

2010-02-10 @ 20:31:10
Postat av: Anonym

jag håller med Anna..sök inom vården.

fast innan måste du ju ha en utbildning.

Börja plugga, du får (låna) ganska bra med pengar eftersom du har småbarn också.

Ser att du har börjat förstå dej på bild funktionen.

Jag tar mej friheten och snor bilden på ebba.

Den var fin=)

puss o kram

2010-02-10 @ 20:38:06
URL: http://familjenskoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0