28,4 i skuggan

galet varmt, jag e mer en lite kallare person
sitter i skuggan o trycker
och nu är där 28,4 redan...pust
när det var 1,5m höga drivor där i vintras tänkte jag inte riktigt så som pust
sommar och värme och inget att skotta..ja så tänkte jag nog...då
har gått en promenad trots allt, gick i allèn ut till 55an där var det iaf mer skugga än sol
och när jag vände tbx kom det vindpustar
känner mig otroligt nyttig just nu
Igår kväll tog vi middag ute på sjön
jodå nu e båten i :)
vi ska döpa den oxå och jag tror unisont att den ska heta
MORFAR
ja för att när vi skulle lämna tbx den till han så sa han att vi kunde lika bra få den
vi har ju båtplats och nära till sjön och använder den dessutom
vi tjafsa inte emot det
tackar:)
så morfar har vi nog enats om så nu gäller bara att få till bokstäver och klistra fast
på morfar

det fläktar så otroligt härligt och i går blåste det lite när vi drog i väg ut
vi tog ankaret o kasta i så vi låg någesånär i lä
käka baguette m potatissallad o skinka/rostbiff
och jag hade lite stekta quornbitar i min mums va gott me en bärs till
sen tog vi en sväng runt viken och jag pekade ut vart jag gått på simskola
Strand heter det på den tiden gick de buss ut dit fr skolan
sen gick man genom en kohage (koskräck) och ner till sjön
då fanns där en liten lada med kiosk i ena änden
vet faktiskt inte om badet ens finns kvar i dag ,tror de men kiosken e nog väck
 sen typ 35 år....

nu softar vi lite och väntar på att pappa ska komma hem från en cykeltur
sen drar vi ner till badet och testar barnens nya badgrej
en blå hammarhaj ica maxis

och kom i håg i värmen DRICK mycke VATTEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0