POLIS

Just i detta nu tror jag att alla ploiser i Enköping finns i Haga
ja de e sant, en piket buss och en vanlig bil
dom stanna till och fråga vart badet låg
-rakt fram här kan du åka, sa min man, ska jag öppna bommen åt er?
näe de e lugnt, sa polisen
Va tänk er lilla lugna Haga
Min kollega flyttade in i dag.... e d  hon.....
hehe... nä så många år har vi bott här nu å man vet att innan studenten då kommer dom likt flyttfåglarna och härjar och skriker nere vid badet...
vem får städa upp sånt jo vi...
nu hade visst festen urartat något och de va en som va me som ringt ploisen(vi Haga bor e tåliga)

jag har åkt piket en gång för många år sedan..
från V-ås och hem
en lördag mitt på dagen
ungarna skämdes och grannarna slutade hejja...
vår bil vart stulen och dom erbjöd oss skjuts hem
roligare än så var de inte


Kommentarer
Postat av: Kicki mamma/moster

Jasså sger man ploiser i Enköping?:) De väcker ju verkligen alltid uppmärksamhet!

2010-05-21 @ 21:57:29
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.com
Postat av: marie

polis,polis,polis.... :)

2010-05-25 @ 08:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0