Valet

I valet och kvalet
min man passerade en rondell i Enköping i går kväll
det stod några i rondellen med sina plakat..
-sväng inte vänster utan höger typ åt det hållet
påhittiga..
idag skjutsade jag Tuva till dansen
vid rödljuset stod de
-vill du ha rött i 4 år?
kul grej...
men, jag vill inte ha rött utan röd/grönt
inte bara stå där vid rött utan turas lite kunna köra vid grönt...
ni vet ungefär som nu
så länge de jäkla ljuset inte byter till blått så e de ok för mig
eller än värre ...vet inte ens om deras parti har en färg..?
brunt kan de välan inte vara
inte heller gult
rosa?
tror inte de
orange kanske...nä..
dom gillar ju inte direkt färg överhuvudtaget
dom genomskinliga..
man ser rakt igenom dom...
ja så är deras parti
färglöst :)
dom ska vi inte rösta på idag .... dom färglösa..
nej fram me varma färger  röd grön inte kallt och blått

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha bra beskrivning Marie! vi har varit iväg o röstat redan, Ayman hade premiär idag och få rösta här i Sverige :) de gick lugnt till sa han, lite skillnad mot Turkiet där de står en polis i varje vallokal.

Kram

2010-09-19 @ 14:25:10
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Kicki mamma/moster

Roligt skrivet!

2010-09-19 @ 20:05:52
URL: http://kristiinamedtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0