Prins William

I dag gifter han sig med sin Kate
och jag sitter faktiskt här och snyftar då och då

Den 6 september 1997 var jag i London
hamnade av en slump mitt i en begravning av prinsessan Diana
jag minns att vi stod utanför Westminister Abbey
och Elton John sjöng ur högtalare som var placerade utanför
sin numera legendariska låt Englands rose

det engelska folket gick man ur huse för att säga farväl
vi köpte blommor och lade utanför hennes hus som miljoner andra oxå gjort
det går inte att beskriva detta hav av blomster
inte ens gamla bilder av det gör det rättvist
kommer aldrig att få se det igen det är jag säker på

nu gifter sig alltså äldste sonen
som har lovat att den dag han blir kung kommer hans mamma att
återfå sin gamla titel som fråntogs henne vid skilsmässan
tycker han verkar vara en hedersknyffel ;)
lycka till Prins William av Wales

nu ska jag fortsätta snyfta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0