Kalmar

Vi har tittat på Kalmar sprinten
Glasbruken har fått sig en påhälsning
Vi tittade när dom blåste och gjorde en skål

Det är något vackert med det tycker jag
nu var kanske inte skålen så jävla märkvärdig
men de fanns annat som var de

Vi tog Öland en sväng i går
såg kameler ölänningar turister
besökte en liten gård som hette nåt med himmel
där var fint
ett karamellkokeri (tyskt) inte öländskt...
rogivande var att sitta vid strandkanten
och titta på all sten man inte kan frakta hem fast man vill
det vart ändå 4 som jag ska ha till mitt kryddland att sätta tassen på

det har varit jävulskt varmt
och vi bor mitt i staden i Jenny Nyströms barndomshem
vacker liten innegård där det finns gungor hoppmatta
rutchkana och lite små lekgrejer
vi bor i gårdshuset litet kök med aslågt i tak
snett och vint överallt spisen i köket är kvar, vackert
stor gata drar förbi utanför fönstret dom
gasar hejvilt här
det gick inte till så på jennys tid...

charmigt och pitoreskt

idag ska vi göra stan så att säga
gamla stan
skeppet kronan som finns bitvis på museum
domkyrkan
slottet

ni vet att det kan gå inflation i gulliga väderkvarnar oxå va..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0