Semeldags nu

Hastade in på Maxi idag ( Skulleköpa en tårta )
Min tid räcker ju lixsom inte till till allt....

Det fanns inte en enda tårta i sikte, bara jätte semlor
tjejen som stod där bagar klädd passade jag då på att fråga om det var någon tårta på g....?
-neeeeej...det är ju semelsäsong nu...
-jaha...ingen jävel fyller alltså år mellan nyår och typ påsk???
ja då frodas semlan som mest...
nej ja sa inte så men jag tänkte...

köpte färdiga tårtbottnar
färdig rullad grönt marsipanlock 
och vispgrädde
gick väl lös på 60kr

och jag insåg att jag känat några hundra
och Borg förlorat dom (ja jag vet han skiter i vilket)
men det känns bättre för mig

åh så frågar dom ju alltid i självskanningen om allt gått bra
-njaaa egentligen inte, skulle köpa en tårta men det är inte säsong nu
-jaha man kan inte göra både och då? tyckte hon
-tydligen inte....

nu har jag gjort köttgryta och ris
mums va gott
Tuvas feber håller i sig, tror inte hon sovit i dag men hon är seg
och varm Clara mår bättre och farmor ställer upp i morrn
va gjorde vi utan dom :) inte mycke alls....

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra jobbat Marie, du fixar eget fast du inte hinner.

Annars har ju Maxi väldigt goda tårtor :)



Kram

2011-02-15 @ 18:15:13
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0