Midsommardagen

midsommar afton löpte av lugnt
vi åt och vi åt och sen åt vi lite till

midsommardagen gjorde vi vår traditions runda
till Mariefred och där åkte vi gammeltåg somvanligt
till Läggesta nedre och där har nu byggts en ny runda som går till
Taxinge så vi fortsatte tuffandet
Gamla kära tuffa tuff tuff tåget.....(Flamingokvintetten)

och nu funderar jag lite...kanske ska jag låta de va osagt
men ändå....varför har ALLA som jobbar ideelt där, Aspbergerssyndrom??
eller är dom alla bara jävligt genuint intresserade av just tåg och järnväg??
de satte sig en dam..kvinna...man...bredvid oss i kupen
hon var tydligen ledig denna dag men jobbade där på tåget annars
hon satt och bjälade om allt mellan tåg och tåg..
hela familjen jobbade där och hennes 16 år gamla dotter
hade minsann just fått lärt sig bromsa...de får man efter 16 år..(och vi antecknade...)
Aspberger är ärftligt och jag vet inte men kanske, kanske
sitter dom om kvällarna utanför sin lilla tågstation och spelar banjo...oxå

Vi luchade i trädgården till Gripsholmsslott
ungefär som att käka hemma(ja i Haga slotts trädgård..där vi ju bor)

mysigt trots stora Tyska tanter som bara vägra gå åt sidan
det var lättare att jag o lilla Clara hoppa i sjön istället och tog oss upp
efter att dom passerat...

skitdetsamma för nu e vi hemma och vi har ätit lösgodis
så jag e propp mätt
tjing från surtant


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0