Härligt i skogen

Nu sitter jag här med ny färg i håret o väntar
dagen har tillbringats ute större delen av dagen
vi var i Härjarö skog hittade lite svamp
och lite blåbär
paj har vi nyss smält i oss o så fryste vi in lite
svampen åt Per upp till köttbiten

så skönt att gå i skogen, avkopplande
men som jag sa till Per, jag skulle ju aldrig gå dit själv
och varför?
vargar
björnar
vildsvin
älg
orm
våltäktsmän
mördare
vildvittror
grådvärgar
och annat kreti och pleti

ja jag är harig

jag har fått förlängt vik också  :)
och högre lön
och det bästa av allt
en egen vinterjacka, för mig betyder det att jag får stanna ett tag till
inte en vikarie jacka utan en egen :) riktigt fin
tycker jag, mina kollegor va inte nöjda

dom är iof irriterade på allt
och jag är bara nöjd o glad
dom jobbar var tredje helg
och jag är ledig var tredje helg
där har vi skillnaden

jag har jävulskt ont i ryyggslutet
har provat allt nu
tränat, stretchat
tagit starka värktabletter
promenerat mycke
masserat, kinaplåster
och nu mitt heliga gröna smet
och haft på, vi får se hur det går
jobbigt när man inte kan varken stå eller gå

i går firade vi svärfar 80år
inget stort kalas, för han ville inte det
men kakor o tårta vart det
och barnen träffa faster Susanna o Håkan o kusin Victor
nästa vecka har vi kalas 3 års!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0