Funderar

Kanske ska ta en sväng förbi farmor i morrn, bara liksom kolla lite.... De störde mig förra veckan  en "liten" grej . Farmor bor ju på de nybyggda super fina äldreboendet vid Gröngarn... Hon tycker inte jätte mycke om att umgås med andra men när hon väl måste så vill hon se skaplig ut i klädsel o hår... Jag möter då min farmor som kommer gående från matsalen 12.45 ca hon blir glad när hon ser Clara o mig jätteglad och de ända jag tänker är ... Hon måste vara riktigt sjuk... Hon har pyjamas på sig och morgonrock utanpå.. - oj får du besök Karin och du som inte är klädd än.. Hehe ett nervöst skratt tillkommer... -Då måste vi se till att klä dig...- det kan vi fixa själva svarar jag lite kort tar farmor under armen och går mit hennes rum. Tänk att du får komma hit och klä din farmor säger hon.. De gör inget jag gör de gärna säger jag.....- e de söndag i dag ? säger hon. Nej de e tisdag, - jaha trode de var söndag för då hinner dom aldrig klä en...... Det tog mig kanske 3 min att hjälpa henne 3 ynka jävla minuter.... Och då var det att få på byxor o skor för hon är lite stel vid 95 års ålder...... Ska hon då få sitta ute i matsalen på det viset... Jävligt ruttet av dom tycker jag . I mirrn blir det kontrolant Marie som kommer i gen men denna gpng före lunch... 

Kommentarer
Postat av: Anna

Bäst du lontrollerar i morgon igen, hört av fler att de är lite rörigt där :(
Kram

Svar: Gick inge vidare där idag.... Jag började gråta och var tvungen att ge mig i väg, men hon var i alla fall klädd :)
Marie

2013-09-26 @ 21:20:51
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0